Vlieland - Makkum - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Vlieland - Makkum - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Vlieland - Makkum

Blijf op de hoogte en volg Rien

27 Augustus 2019 | Nederland, Makkum

Nog even naar de bakker geweest, brood en lekkere koek (jutterhout) gehaald. Leuk die originele wadden producten, van waddenbrood, berenbrood, jutterkoeken tot Vlielandse jutterbitter.
Rond half een begint de vandaag de stroom richting Harlingen te lopen, tijd om te vertrekken.
Prachtig zonnig weer, maar geen wind. Omdat het zo warm is hebben we geen zin om in Harlingen te gaan liggen en gaan direct door naar de sluizen bij Kornwerderzand om dan tussen Kornwerd en Makkum voor anker te gaan.
Prachtige avond, lekker gezwommen, alweer….. ik kan me niet herinneren dat ik in een vakantie zoveel gezwommen heb (beetje last van koud water vrees).
Tegen zonsondergang zien we echter in het zuiden onweerflitsen die de wolken prachtig oplichten. Gelukkig erg ver weg. Claudia wist te vertellen dat het in Amsterdam erg onweerde met hagel.
Buienradar gecheckt en die verwachte rond 1 uur buien bij Makkum. Inderdaad werd ik rond die tijd wakker van wat regen op het dek. Ook onweer flitsen, maar gelukkig ver weg. Wind was wel 180 graden gedraaid, altijd vervelend als je voor anker ligt. Maar het anker bleef goed vastzitten.
Weer lekker bedje in.