oostenwind en mist - Reisverslag uit Fehmarn, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu oostenwind en mist - Reisverslag uit Fehmarn, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

oostenwind en mist

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

11 Juni 2019 | Duitsland, Fehmarn

Gisteren blijven liggen in Laboe omdat er oost 6 werd voorspelt. En wij willen naar het oosten, en kruizen tegen 6 doen we niet. Maat het bleek een prachtige dag te zijn. Rien wilde naar het oorlogsmonument in Laboe, ik niet. Lekker op de boot, boek uitgelezen. Zo mooi en indrukwekkend: een boek van Stella Muller- Madej. Titel: Door de ogen van een kind. Een meisje van Schindlers lijst. Prachtig!! Ook heb ik pannenkoeken gebakken.
Er is ook onweer voorspelt en regen.
Vanmorgen om 7 uur opgestaan, we willen verder. Weinig wind voorspelt dus maar kijken hoever we komen. Niets geen onweer gehad! Maar we zijn nog maar net uit de haven en we zitten met erg slecht zicht!! Niets van gezien in de voorspellingen. Met Noorden wind gaan we op de motor de Kielfjord uit. Het schiet niet op tegen de golven in moteren, gelukkig kunnen we om de hoek de zeilen hijsen. Het is erg wisselend, wat niet wisselend is het slechte zicht. Tot dichte mist aan toe. Hadden we dat geweten waren we niet gegaan. Maar van de nood een deugd maken: de radar uitgeprobeerd en met de plotter ernaast snappen we het een beetje. Je verbaast je erover dat er nog zoveel jachten zonder AIS met dit weer buiten zijn. Die zien we dan weer wel op de radar. Al met al was het een lange dag, er lag een Engels marine vaartuig wat ging schieten en we hebben behoorlijk om moeten varen. Maar nu zijn we in de haven, Burgtiefe, het is bladstil. We hebben buiten gegeten, voor het eerst. Een heerlijke rust.

• 11 Juni 2019 - 17:55

Jos Fischer.:

Aan boord op Terschelling je verhaal gelezenThea.Ook hier is het weer blijkbaar lastig te voorspellen door de afwijken van depressies van hun gewoonlijke baan.
    Veel vaarplezier in de komende dagen!

• 12 Juni 2019 - 04:48

Jeanet Poelstra:

Hoi zeilers, klinkt avontuurlijk. Gelukkig goede apparatuur bij jullie! Hier pakken we de draad weer op, Kees naar t Rijksmuseum en ik golfen en vanavond naar t Panbos! Voor jullie een behouden vaart!

• 12 Juni 2019 - 06:34

Eduardo :

Oefff, in de mist, moet er niet aan denken, heb er slechte ervaringen mee, vroeger op mijn visboot op zee.
    Maar jullie zijn duidelijk ervaren!!!

• 12 Juni 2019 - 07:22

Nienke:

Lieve Thea en Rien.... pffff in de mist.... bah.. en dan ook nog een marineschip wat gaat schieten..
    Nou t is toch wat.... Ja dan kun je beter een boek lezen...
    Fijn dat jullie behouden in de haven zijn aangekomen.
    Hier nu ook Mokkig weer. Maar de zon zal later doorbreken en dat doet ie nu ook al af en toe.
    Vanavond geen panbos, ik krijg een eter.... nog een keertje asperges met beenham...
    Goeie vaart weer voor jullie

Groet, Nienke

• 12 Juni 2019 - 10:32

Nelleke Noordijk:

Het klinkt allemaal heftig. Gelukkig genieten jullie er van. Nu een rustige haven. Ook genieten