Paniek in de tent - Reisverslag uit Aspholmen, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Paniek in de tent - Reisverslag uit Aspholmen, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Paniek in de tent

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

26 Juli 2019 | Finland, Aspholmen

Ja vandaag was het zover. Na overleg met elkaar, overleg met de Finse buurman, komen we tot het besluit te gaan ankeren, bij één van die miljoenen mooie plekjes hier.
Weet je hoe dat gaat? We hebben een eilandje op het oog waar we in de lijzijde kunnen ankeren. Eergisteren lagen we met de punt aan de kant met een hekanker (we zijn toen wel geholpen). Dat lijkt ons vandaag ook leuk. Ik zit voorop op de preekstoel, met trapje en lijn klaar, ik begin te roepen: stop!!! Ik zie rotsen!!!! Oké terug: nu gaan we voor anker, nog iets verder in lij van het eilandje, Rien gaat naar voren, de diepte staat op 9 meter, ik ben nog maar even aan het roer, de boot loopt heel langzaam, en ik zie dat het 2,5 meter is, ik gil: het is 2,5 meter, het wordt minder!! En dan schrapen we over de rotsen, dan ben ik dus in paniek en weet niet meer wat ik moet doen. Reddende engel Rien komt dan en zegt: zo als je erin komt, zo moet je er ook weer uit. Rien heeft het roer nu. Ik zeg we gaan naar de haven. Rien zegt we gaan het daar nog proberen: aan de andere kant bij een ander eilandje is een boot aan het ankeren, of doet een poging. Wij gaan het eilandje ervoor, dus we zien hem niet meer. Hier is het op de kaart 7 meter diep aan lijzijde van het eiland. En nu liggen we hier op het mooiste plekje, helemaal alleen, tussen de eilanden, de vogels die ons vergezellen. De wind is zwak, we draaien alle kanten uit en het anker houdt!! Het anker alarm staat erop. En nu ben ik zoo… ontzettend blij dat ik hier ben, dank je Rien

  • 26 Juli 2019 - 17:21

    Nienke:

    ha ha gelukt.... ik kan reageren.
    Nou nou wat een paniek ... ja dat zou niet best zijn. op rotsen gaan met je boot.... dat zouden brokken worden... Fijn dat Rien zo.n kalme vent is.... en alle weer in orde is...
    Ongetwijfeld een mooi plekje voor jullie ... de rust zelve... volgens mij willen jullie niet meer terug naar dit drukke land.... en dat kan ik me helemaal voorstellen. Dat gevoel heb ik al als ik uit Friesland/waddeneilanden kom. Hier is altijd lawaai.... stresssen zo enzo....brrr.
    Maar nu puffen we wat af in de hitte. Alles wat open kan vanm,n huisje staat open... lekker doorwaaien...
    Morgen weer een pufdag... en rij ik naar t noorden... Zondag naar Ameland... wel lopen.... hopelijk geen onweer. ..
    Dag lieve vrienden, genietse.
    groet, Nienke

  • 26 Juli 2019 - 17:40

    Anja :

    Mooi verhaal en ook mooi dat je emotie, angst, met ons deelt. Dat is voor mij als lezende meereizer heel fijn om te ervaren. Het is een surplus wat mij betreft op een feitelijk reisverslag. In Australië hadden we tijdens het zeilen daar ook zo een ervaring. Hoe bang ik ook was, hoe we het hebben opgelost heeft mij geholpen bij het omgaan met andere angsten in mijn leven. Jullie zijn kanjers.

  • 30 Juli 2019 - 06:36

    Nelleke Noordijk:

    Goed geschreven Thea! Ik kon het helemaal meebeleven. En ja natuurlijk, Rien blijft de rust zelve! Goed gedaan Rien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 27 Mei 2019
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 15375

Voorgaande reizen:

29 Mei 2019 - 30 Augustus 2019

Rondje Oostzee

Landen bezocht: