Rodby, of Roedby - Reisverslag uit Lolland, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Rodby, of Roedby - Reisverslag uit Lolland, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Rodby, of Roedby

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

19 Augustus 2019 | Denemarken, Lolland

Er moet een streepje door de o en als dat niet lukt schrijf je het op de tweede manier.
Ja we zijn nog in Denemarken, als het goed is de laatste dag.
We hebben een fijne dag gehad. Zoals gewoon deze terugtocht, 07.00 uur op. Dan zijn we 08.00 uur onderweg. En vandaag waren we er al om 14.30 uur. En.. 35 mijl gezeild, het was intensief. 16-20 knopen wind, dubbel rif. We moesten een slag de zee op maken om een windmolenpark te ontwijken. Over de andere boeg de rest gezeild. De wind werd wat minder naar 11- 16 knopen, maar met een knikje in de schoot gaat dat heel goed. Sinds Bornholm zitten we aan de lager wal, zoals op de heenweg, dus veel golven, dat is zwaar.
Maar vanmiddag lekker in de kuip gezeten, even het dorp in, supermarkt gevonden. Dus we zijn weer klaar. Het dorp ziet eruit als Oost-Engeland, verwaarloosd, lege huizen, duidelijk ook een dorp wat te lijden heeft van de achteruitgang van de vis hier in de Oostzee. Veel visserij havens zien er haveloos uit.
Net toen het kouder begon te worden hadden we ons biertje buiten op en ben ik gaan koken. Ik hou niet van broccoli en daar heb ik vandaag een kaassausje overheen gedaan, zelf gemaakt natuurlijk. Met Danisch Blue. Je rook het wel in de boot. Ondertussen weer een bui gehad. En precies na het douchen weer een bui, en met harde wind. Hopelijk zakt de wind vannacht en de golven, want morgen gaan we verder, de afstand is ook wat verder morgen. Tot gauw weer.

• 19 Augustus 2019 - 17:36

Kees & Jeanet:

Goed dat je toch broccoli eet, met een sausje smaakt het idd beter!
    Zo’n onrustige zee lijkt me vermoeiend. Wij hadden vandaag vrijveel wind, soms mee maar soms ook tegen. Nu in b&b lekker lezen en vroeg slapen. Jullie ook alvast welterusten!