Terug naar Zweden, Ystad - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Terug naar Zweden, Ystad - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Terug naar Zweden, Ystad

Blijf op de hoogte en volg Rien

15 Augustus 2019 | Zweden, Ystad

Waarom terug: we hebben alleen maar fronten die over ons heenkomen, dus de wind is Zuid-West, West of Zuid. Na een koude front gaat de wind normaal terug naar Noord West, dat is dit jaar niet meer. Het weer veranderd, denk ik. Dus bij Westen wind gaan we naar het zuiden en bij Zuiden wind gaan we naar het Westen. We zigzaggen over de Oostzee.
Een prachtige ochtend onder de hoge wal van Bornholm, een heerlijk rustig begin van de dag om 7.30 uur. We doen 50 mijl, dus we starten wat later.
In de vaargeul voor de grote vaart komen we op ramkoers met zo’n groot schip. Dat gebeurt niet vaak. Maar we zijn rustig wat uitgeweken en hebben op de achterkant van het schip weer aangestuurd. We hebben nog de motor aangehad omdat het heel erg rustig werd en we zijn geëindigd met alleen fok en dikke 20 knopen wind uit het Zuid- Oosten, buien alom.
Nu bekijken hoe we morgen verder gaan.

• 15 Augustus 2019 - 19:11

Jeanet & Kees:

Zaterdag is er ws ZO-wind, dat moet helpen om jullie weer snel thuis te brengen.⛵️
    Wij hebben overigens liever NW voor onze

• 16 Augustus 2019 - 12:46

Nienke:

Beetje goeie wind jullie kant op blazen????
    Veel sterkte met zigzaggen.
    groet, nienke