Svaneke, de Parel van Bornholm - Reisverslag uit Svaneke, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Svaneke, de Parel van Bornholm - Reisverslag uit Svaneke, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Svaneke, de Parel van Bornholm

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

14 Augustus 2019 | Denemarken, Svaneke

We waren al voor de wekker wakker. En die stond vroeg dus we waren om 06.00 uur buiten. Blijkbaar toch spannend omdat we wakker waren. De motor is gemaakt, maar gaat dat goed?? Blijft het goed gaan na zo’n gek probleem?
We gaan met een groep van 4 weg, allemaal hoog aan de wind, meteen knobbelig, een rustig begin is er niet bij vandaag. Eén boot ligt hoger aan de wind en loopt harder, wij liggen als tweede en hebben er 2 achter ons. De westen wind draait nog naar Zuid west en dus komen we aan in Svaneke in plaats van Allighne. 70 mijl in 12 uur. Dus we zijn moe maar voldaan en de motor loopt als een zonnetje, hoera!!
Svaneke heeft een prachtig mooi haventje direct aan de weg, zoals in Volendam. Om 18.00 uur gaat hier alles dicht, dus erg rustig hier. We hebben een rondje gelopen, zeer de moeite waard. Prachtige winkel met hand bedrukte stoffen, veel galeries, er is hier veel talent. Helaas kunnen we niet shoppen (maar goed ook).