Ruhnu in muggen vlucht - Reisverslag uit Ruhnu, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Ruhnu in muggen vlucht - Reisverslag uit Ruhnu, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Ruhnu in muggen vlucht

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

07 Juli 2019 | Estland, Ruhnu

In de nacht hoorden we het al regenen, in de ochtend nog veel meer. Ongelofelijk wat kan het regenen. Gelukkig hebben we nog dat lekkere brood wat Rien heeft gebakken. Al tegen de middag gaan we douchen in onze zeilkleding. Hier is wel een sauna, maar die kost 20 euro voor een uur.
Dan hebben we de keus: morgenochtend het zelfgebakken brood of nu met de lunch? Dat is snel beslist en we gaan voor de lunch. Het blijkt een zondag brunch te zijn. Met vissoep, met haringsalade, humus, groene salade, crumbeld egg, boter, afbakbroodjes, teveel om op te noemen en ontzettend lekker. Ook een glaasje Cava erbij. Dat is genieten!
Inmiddels is het droog en pakken we de fiets en “doen we het eiland”. Er is 1 verhardde weg en wat zijwegen. We fietsen naar het uiterste Noorden, naar het oudste huis, de oudste oude kerk, het strand. En dan denk je het regent dan zijn er geen muggen, helaas: zodra het stopt met regenen komen de muggen. Dus je moet goed doorfietsen dan gaat het wel. Maar dan moet niet je ketting eraf gaan van je fiets. Arme Rien, hij baalde als een stekker van die klote muggen.
Maar goed, we hebben het eiland gezien, het weer is weer rustig, we zitten in de kuip in de zon en zoals het er nu uit ziet gaan we morgen weer verder.

• 08 Juli 2019 - 14:11

Lenie Vriens:

Wat een avonturen allemaal. Op Terschelling niet veel tijd gehad, dus vandaag even “bijgelezen”. Heel leuk om jullie zo te volgen. Lieve groet, Lenie