Een heftige oversteek - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Een heftige oversteek - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Een heftige oversteek

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

28 Juni 2019 | Litouwen, Klaipėda

De overgang van het warme weer naar het koudere weer ging gepaard met met meer wind, zo`n 15-17-20 knopen. We hadden een lange tocht voor de boeg want tussen Polen en Lithouwen ligt nog een stuk Rusland. Hier moet je ruim omheen varen. Dus we hadden 120 mijl voor de boeg, ervaren als we zijn, vonden we dat we aankunnen. Het is ook lang geleden dat we samen een nacht hebben doorgezeild. Dus wij gaan de uitdaging aan. Het was een barre oversteek, 120 mijl aan de wind, met veel golven. Het was heftig, was op momenten niet leuk, ik heb 2 keer overgegeven, maar we hebben dit wel mooi samen gedaan. Wachtjes gedraaid, maaltijden klaar gemaakt. En we hebben 3 keer een Russisch maritiem schip als controleur gespot. Raar gevoel hoor. 2 zeilschepen in de nacht, die ons tegemoet kwamen en verder is het ongelofelijk rustig in dit stuk van de Oostzee.
We hebben ons verwend met een heerlijk etentje. Nu kunnen we er weer tegen.

• 28 Juni 2019 - 17:06

Anja:

Wat leuk steeds stukjes te lezen van jullie reis. We blijven m'n met jullie meegenieten!

• 29 Juni 2019 - 06:35

Nelleke Noordijk:

Meegenieten was dit keer niet helemaal aan de orde, maar fijn dat dat wel voor jullie geldt.
    Interessant om te lezen, ik krijg er echt een beeld bij.

• 04 Juli 2019 - 18:24

Richard:

Goed gedaan jullie tweetjes. Stoer hoor.
    Wij liggen op Guernsey en gaan morgen naar Jersey.