Zon, wat een heerlijkheid - Reisverslag uit Vitte, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Zon, wat een heerlijkheid - Reisverslag uit Vitte, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Zon, wat een heerlijkheid

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

13 Juni 2019 | Duitsland, Vitte

Vanmorgen om 07.00 uur de wekker, en wat zien we: ZON. Wat zijn we daar blij mee. We varen maar meteen uit om 08.00 uur. Helaas weinig wind. Eerst maar op de motor. Dat is zo gebleven. We hebben Zuid-oosten wind vandaag en wat al dagen ook mee speelt: we hebben ook al dagen stroming tegen, door die oostenwind. Het duurt allemaal wat langer daardoor.
We zijn nu op het eiland Hiddensee. Autovrij, onbestraat , kunstenaarseiland, al sinds de tijd toen het nog Oost- Duitsland was.
Het lijkt hier op de wadden, maar zonder stroming. Zeer smalle vaargeulen, goed betont, prachtige natuur. En de haven is nog bijna leeg, het is nog vroeg in het seizoen. Morgen hier maar eens rondkijken.

• 13 Juni 2019 - 20:02

Eduardo :

...en zeehonden:) ...?

• 14 Juni 2019 - 05:38

Giny:

Geweldig om iedere keer te lezen wat jullie meemaken. Sterkte, Giny.

• 14 Juni 2019 - 05:53

Jeanet & Kees:

Jullie schieten toch lekker op. Zeilen is toch sneller dan fietsen.
    Wij fietsten Lubeck - Rodstock vorig jaar in 2 dagen, jullie in 2 dagen doen de dubbele afstand. Wij hadden tegen wel tegenwind (en op fiets kan je niet kruisen ;-) ).
    Veel plezier en hopelijk ook veel lekker weer!

• 14 Juni 2019 - 06:58

Nienke:

wat heerlijk. eindelijk de zon. ja daar word je vrolijk en warm van.
    ik kijk regelmatig naar t tv programma Rond de Noordzee. .k moest aan jullie denken. ze waren op en langs de Deense kust en de eilanden. Prachtig..
    k ben vanmorgen kletsnat geregend per fiets uit Doorn . goeie test voor de E bike.
    veel plezier daar.
    knuffel. nienke

• 14 Juni 2019 - 19:10

Rien Van Zwienen:

@ Jeanet/Kees. We waren nog van plan om in Warnemunde naar het terras bij de brug te gaan, waar jullie ons een foto van gestuurd hebben.
    Maar helaas barste het onweer los en zijn we niet meer naar buiten gegaan en een biertje op de boot gedronken.