rustig vaarwater - Reisverslag uit Laboe, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu rustig vaarwater - Reisverslag uit Laboe, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

rustig vaarwater

Blijf op de hoogte en volg Rien

09 Juni 2019 | Duitsland, Laboe

Rustig in de vorm van: korte zeiltocht van Cuxhaven naar Brunsbuttel. Wel kruizen want er stond een harde oosten wind. De dag erna waaide het nog harder maar daar hadden we geen last van in het Kielerkanaal. We zijn in Rendsburg gestopt en hebben heerlijk gegeten bij onze Italiaan in het dorp. De tweede dag op het kanaal hoefden we niet ver meer.
Wel met opzet gedaan omdat er problemen zijn met de sluis in Kiel. En dan is het fijn om in de middag te wachten en niet in de avond. Het duurde inderdaad even , maar met 1 sluis voor de scheepvaart en de jachten samen, is het wel duidelijk wat er gebeurd. En uit de sluis, heel rustig weer, weinig wind en lang licht, dus tijd voor een avondwandeling. Morgen weer harde wind. Of we blijven hier, of we gaan aan de wind naar Denemarken. Dat besluiten we morgen.

• 09 Juni 2019 - 18:35

Nienke:

lieve Thea en Rien. leuk jullie verslagjes te lezen. zeker tijdens een heel saaie voetbalwedstrijd. k heb vandaag heerlijk gefietst en gekeken naar mooie tenniswedstrijden van mn zoon en schoondochter. nog gewonnen ook. k ben een trotse moeder.
    En genoten van mn e bike. met volle snelheid over stille fietspaden. 25 ...26 km per uur. de haren door de wind.
    lekker. net zeilen...haha.
    voor jullie ..goeie vaart.
    groet ..nienke