Yes !!! - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Yes !!! - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Yes !!!

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

07 Juni 2019 | Duitsland, Cuxhaven

We zijn in Cuxhaven. Na 2 onrustige nachten op Borkum, de kans gepakt om met westenwind naar Cuxhaven te gaan. Inmiddels ervaring met vroeg opstaan, stonden we om 05.00 uur op en waren we 05.30 uur onder zeil. Ontbijt onderweg. Vanaf 05.30 tot 16.30 uur hebben we stroming mee gehad. Eerst op de motor om met noorden wind bij Borkum weg te kunnen. Eenmaal op zee, full speed. Het eerste wat we hoorden was een windwaarschuwing van west 6, voor alle districten. Toen de wind doorzette naar ruim 20 knopen, hebben we een rif gezet. Later een gedeelte van de fok weggedraaid. Spectaculaire snelheden, regelmatig boven de 9 knopen en Wendelin doet het zo goed! Ze geeft geen krimp met een windvlaag, ze gaat heerlijk door. Het is een genot en zo comfortabel!! Rien heeft hard gewerkt, veel plat voor het lapje, vlinderen of net niet, heel intensief. Een meeligger uit Borkum blijkt naar Helgoland te gaan, later begrijpen we waarom. We hebben zo snel gevaren dat we op de Elbe stroming tegen hebben. Het is niet te geloven hoe hard het daar stroomt. 7 knopen knalhard zeilen en geen spat vooruit komen. Uiteindelijk zoveel mogelijk buiten de geul met de motor erbij lagen we 22.00 uur aangemeerd met ons steiger biertje!! Moe en voldaan.

• 07 Juni 2019 - 15:44

Jos Fischer. :

Zo, die hobbel is genomen !

• 09 Juni 2019 - 07:32

Hans:

Weer een etappe verder. Waarom ging die meeligger nu naar Helgoland? Dat schrijf je helaas niet.
    Op zaterdag nog last van de storm gehad?
    Wij waren op Walcheren. Laag water bij Westkapelle leek wel hoog water. In de strandtent waaide het schuim van ons bier!

• 09 Juni 2019 - 16:14

Rien Van Zwienen:

Hans, om geen tij tegen te krijgen op de Elbe,
    Thea

• 11 Juni 2019 - 04:57

Eduardo:

Lieve mensen, wat leuk jullie zo te kunnen volgen.
    Sommige termen zijn mij als niet-zeiler onbekend, maar in gedachte zeil ik mee :)