Porkala-Älgsjö - Reisverslag uit Älgsjö, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Porkala-Älgsjö - Reisverslag uit Älgsjö, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Porkala-Älgsjö

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

21 Juli 2019 | Finland, Älgsjö

Van Finnen die we onderweg tegengekomen zijn hebben we de tip gekregen Algslo te bezoeken. Volgens hun een van de mooiste plekken aan de Finse zuidkust. We moesten ook niet teveel naar de waterdieptes kijken op de kaart, want die kloppen daar niet. Op de kaart staat dus dat het maar 1 meter diep is, terwijl onze kiel 2.20 diep is. Ook geen zorgen als je toch onverhoopt de bodem raakt, het is daar modder en geen rotsen. We gaan het proberen, spannend. Het vaarwater wordt steeds smaller, met veel riet langs de kant, doet Nederlands aan. De geleerden zijn het niet eens of het Fries is of Lekkerkerks. We lopen niet vast, diepte is overal meer dan 2.50 meter. Dan plotseling verbreed het water zich weer en komen we bij de aanlegsteiger, waar plaats is voor zo’n 100 boten. Allemaal met de achterkant aan een boei en de punt vast maken op de wal, waar een soort loopgedeelte op de rotsen is vastgemaakt. Prachtig, zo mooi midden in de natuur.
Wat een geweldige tip om hier heen te gaan.


  • 21 Juli 2019 - 17:21

    Nienke:

    Lieve reizigers,
    Hier weer een reactie van mij. ik geniet van jullie verhalen. Steeds weer een nieuw verhaal. Ja dat heb je dan als je zoveel beleeft. En je steeds verplaatst.
    Ik doe het jullie niet na. Alhoewel ik me ook iedere dag wel verplaats, maar dat is minder spannend.
    Maarn en omgeving. Wel mooi hoor. erg bosrijk.. wat ik minder leuk vind in de zomer.
    Daarom geniet ik van jullie foto's met die mooie uitzichten, water en lucht.
    Gelukkig ga ik eind van deze week weer even naar Friesland... familiebezoek en wadlopen. Misschien zit er nog een dagje zeilen in, maar dat moet ik afwachten.
    Veel plezier jullie.
    groet, Nienke


  • 22 Juli 2019 - 05:35

    Kees & Jeanet:

    Helemaal met de vorige schrijfster eens: leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtig gebied!
    Hier aan t fietsen (Kees), schilderen en rusten (Jeanet).

  • 22 Juli 2019 - 05:35

    Kees & Jeanet:

    Helemaal met de vorige schrijfster eens: leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtig gebied!
    Hier aan t fietsen (Kees), schilderen en rusten (Jeanet).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 27 Mei 2019
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 15406

Voorgaande reizen:

29 Mei 2019 - 30 Augustus 2019

Rondje Oostzee

Landen bezocht: