Hoorn – Lelystad Weer thuis! - Reisverslag uit Lelystad-Haven, Nederland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Hoorn – Lelystad Weer thuis! - Reisverslag uit Lelystad-Haven, Nederland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Hoorn – Lelystad Weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Rien

30 Augustus 2019 | Nederland, Lelystad-Haven

Van Hoorn zijn we naar Lelystad gevaren, onze thuishaven.
We hebben met Mart afgesproken dat hij de auto thuis zou ophalen en die naar Lelystad zou brengen. Ook erg fijn om hem na drie maanden weer te zien. Ook bij hem veel gebeurd: geslaagd voor zijn Master, relatie uit, nieuwe baan, Fastnet Race gevaren en verhuisd. Bij de evaluatie van de Fastnet is hem geadviseerd een professioneel zeiler te worden. Dan voelen we ons toch trotse ouders.
Mart ging weer verder naar het Intro weekend van de studenten zeilvereniging Histos.
Wij hebben onze spullen gepakt en de boot opgeruimd, een auto vol en naar huis gereden.
Het is prima om weer thuis te komen. We kunnen terugkijken op een prachtige vakantiereis door een voor ons nog grotendeels onbekend gebied. Omdat we 3 maanden hadden, was onze actieradius veel groter. De keuze viel voor de Baltische staten, rondje Oostzee. De Baltische staten waren heel bijzonder, landen volop in ontwikkeling nadat ze zich vrijgemaakt hebben van het Russische bewind. Het ene land is daar veel verder in dan het andere, cultuur verschil? Volksaard?, wat dat ook mag zijn. Zeker is ook van invloed dat de Russen in sommige landen de hele bestaande elite en de bestuurders gedeporteerd hebben, waardoor er een “onmondige” , meer volgzame bevolking over bleef. De omslag naar zelfbestuur is daarom niet overal even soepel verlopen.
Na de Baltische staten Finland en Zweden. Vooral natuur: de duizenden eilandjes, de mooiste ankerplekjes, heerlijk lang licht. Zo anders dan de Baltische staten dat het onmogelijk is om aan te geven wat nu het mooiste was.

De draai vinden thuis, en de routine er weer oppakken is wat lastig voor Rien. Het huis is heel netjes achtergelaten, sommige dingetjes liggen op een andere plek. Ik voel het niet dat er een ander heeft gewoond.

Dit is het besluit van ons vakantie blog. Wij vonden het erg leuk om te schrijven, voor ons zelf als soort van dagboek en voor familie en vrienden om op deze manier op de hoogte te blijven van ons reilen en zeilen.
Jullie ook allemaal hartelijk dank voor alle reacties op onze stukjes, heel mooi te lezen hoe jullie met ons meeleven.

Er is nu het volgende plan: 8 september zwem ik mee met de ALS City Swim. Ik ga dan 2 km zwemmen in de Amsterdamse grachten om voor mijn zus , die deze afschuwelijke ziekte heeft, geld in te zamelen. Dit alles voor de ALS stichting om zoveel mogelijk onderzoek te kunnen doen om invloed te krijgen op deze ziekte. Sponsoren mag!!
https://www.amsterdamcityswim.nl/deelnemers/thea-stam#.XOk-- vmSPQE.whatsapp
Ik weet niet of deze link zo werkt, anders stuur me een app.
Thea en Rien

• 31 Augustus 2019 - 18:05

Kees & Jeanet:

Vanuit Regensburg heten we jullie van harte welkom thuis! Drie maanden zo rondzeilen is goed bevallen, zo te lezen. Wij vonden het leuk om via de cloud met jullie mee te reizen. Dat stuk van de kaart is voor ons grotendeels onbekend. Wat goed dat Marten zijn master heeft gehaald en buiten de IT ook nog in de zeilwereld professioneel aan de slag kan!
    Nu sterkte met afkicken.

• 01 September 2019 - 07:40

Eduardo :

Welkom thuis lieve mensen!!!