Rendsburg- Brunsbuttel - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Rendsburg- Brunsbuttel - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Rendsburg- Brunsbuttel

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

22 Augustus 2019 | Duitsland, Rendsburg

Na Rendsburg resten er nog 65 km over het Noord-Oostzee kanaal naar Brunsbuttel.
Op het kanaal mag alleen op de motor gevaren worden, beetje saai. Maar om de beurt op de stuurautomaat en tegenliggende zeeschepen letten dan gaat de dag wel voorbij. Verder een beetje Sudoku’s oplossen en boek lezen.
In Brunsbuttel een plekje in het haventje gevonden, langszij een Gronings echtpaar.
Het haventje ligt tegen de grote sluizen en dat geeft af en toe een prachtig uitzicht op grote container schepen die de sluis in en uit varen. De buren willen de volgende morgen half zeven varen om met de stroom mee naar Helgoland te vertrekken.
Voor ons dus ook de wekker op kwart over zes, alhoewel wij reeds in Cuxhaven zullen stoppen en de volgende dag naar zee, richting Vlieland te gaan.
’s Avonds biefstukje met heerlijke gorgonzola saus gegeten.