Gorgonzola - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Gorgonzola - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Gorgonzola

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

21 Augustus 2019 | Duitsland, Rendsburg

Omdat het plan is zaterdag naar Nederland te vertrekken, hebben we alle tijd om de vertrek haven Cuxhaven te bereiken.
Een favoriete tussenstop op het Noord-Oostzee kanaal is Rendsburg. Een leuk gezellig stadje met een supermarkt (op loopafstand) en vele restaurants.
Mijn favoriet is Da Gianni, een geweldig Italiaans restaurant. Bij toeval ontdekt tijdens mijn Zweden reis drie jaar geleden. Ik heb daar toen gegeten met Leo van Raam en Claudia, die mij toen vergezelden op het eerste deel van die reis.
Op de heenreis hebben we daar ook gegeten en alvast gezegd dat we in augustus terug komen. Zo gezegd zo gedaan. Even gebeld om een tafel te reserveren.
Het was weer superbe. Heerlijke steak op een bedje rucola met Parmezaanse kaas en Thea had een kipfilet met gorgonzola saus.
Gianni wist nog dat we de vorige keer zo van de grappa genoten hadden en de eerste grappa stond al snel op tafel, zonder dat we er om hoefden te vragen. Bij het afrekenen nog een.
Hartelijk afscheid genomen van Gianni en gecomplimenteerd met de heerlijke Gorgonzola. Na een heel verhaal over Gorgonzola en waar hij die vandaan haalt, konden we niet vertrekken zonder een mega stuk Gorgonzola mee te nemen.
De komende dagen wordt alles aan boord bereid met Gorgonzola. Er zijn ergere zaken.

• 22 Augustus 2019 - 07:43

Kees @ Jeanet:

Ze kunnen jullie in Vlieland al ruiken! Wel een mooi afscheid van jullie zeilreis. Gelukkig staat de wind nu ook goed. Wij wensen jullie een fijne tocht!

• 22 Augustus 2019 - 09:15

Nienke Lettinga Uit Maarn:

haha. ik heb ook goede herinneringen aan Gorgonzola...maar dat vertel ik nog wel eens.
    goeie reis..
    nienke

• 22 Augustus 2019 - 10:07

Nelleke Noordijk:

Dat is een heel leuk en lekker afscheid!
    Maar de tijd gaat sneller dan jullie denken. Het is al weer 4 jaar geleden!

• 26 Augustus 2019 - 16:10

Eduardo:

Wauw! Wat een jaloersmakende verhalen :)
    Behalve dat V-snaar verhaal dan, ik zou gek worden.
    Goede en vrolijke vaart verder...