Laatste dag Oostzee - Reisverslag uit Laboe, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Laatste dag Oostzee - Reisverslag uit Laboe, Duitsland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Oostzee

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

20 Augustus 2019 | Duitsland, Laboe

Laatste dag Oostzee

Vanochtend weer op tijd uit Rodby vertrokken. De route naar Kiel is 40 mijl en we zullen zeker wat moeten kruisen vanwege de windrichting (uit het zuidwesten). De verwachting is dat de wind in de middag gaat ruimen naar west. Eerst dus een slag naar het westen gemaakt en voordat Kiel bezeild is overstag zodat met de verwachte winddraaiing Kiel aangevaren kan worden. En jawel de wind draait zo’n 30 graden en Kiel is bezeild. Wat heerlijk als de planning zo mooi uitkomt.
Hierdoor konden we rond 6 uur afmeren in Laboe (Kiel). Heerlijke dag gezeild, een prachtig afscheid van de Oostzee. Morgen gaan we via het Noord-Oostzee kanaal richting Cuxhaven om naar Nederland te vertrekken. Inmiddels geven de weerberichten aan dat vanaf zaterdag er een oosten wind zal staan.
Ideaal om dan richting Nederland te vertrekken.

• 22 Augustus 2019 - 09:21

Nienke:

mooi he ..die winden die draaien. en dan ook nog de goeie kant op. Vlieland zal wel druk en vol zijn. Even wennen voor jullie. hier in maarn is het windstil. maar wel prachtige bloeiende heidevelden. zondag komt mn vriendin uit Slovenië dagje hier. dan fietsen en wandelen we over de heide.
    dag lieve mensen. veel zeil plezier. goeie vaart.
    nienke