Kristianopel - Reisverslag uit Öland, Zweden van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Kristianopel - Reisverslag uit Öland, Zweden van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Kristianopel

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Rien

09 Augustus 2019 | Zweden, Öland

Een heerlijke zeildag gehad met zeer wisselende winden. Vaak rustig zeilen met 6-9 kopen wind. Soms met motor erbij, soms kruisen en op het laatst weer 12-14 knopen wind ook kruisen. Een lange dag, 11 uur zeilen, maar voorlopig even de laatste dag. Er wordt veel wind voorspelt de komende dagen. Dus het uitje de volgende ochtend is..... de douche, om 11.30 uur, want toen stopte het met regenen. Vaak ben ik de enige, en nu tijd genomen om het oerwoud onder mijn oksels te verwijderen. We komen per slot van rekening weer dichterbij huis.
Ja, en wat ik erg ontroerend vind: Er ligt een boot buiten de haven die naar binnen wil. En het is erg onstuimig weer, het waait hard. Inmiddels staat er iemand bij het havenhoofd te wijzen waar ze heen kunnen. Waar de boot moet gaan liggen is lager wal, er staan heel veel mensen om die boot op te vangen aan deze lage wal. Dat vind ik zo mooi.
Verder is het uitje de mini markt. Er is van alles wat. Vanavond gaan we weer vegetarisch eten, want ik heb de krant gelezen vanmorgen en dan ben weer geïnspireerd.

  • 10 Augustus 2019 - 10:26

    Kees & Jeanet:

    Haha Thea, doe je niet aan bosbouw? Ook al last van vlees schaamte? Fijn dat er zoveel saamhorigheid is als je onder lastige omstandigheden de haven in wil. Neem aan dat jullie ook helpen. Verder een rustige dagje, nou hier ook. Het waait hier behoorlijk. Na het Panbos nu lekker met kranten, thee en choc. op de bank.

  • 10 Augustus 2019 - 17:32

    Nienke:

    Lieve Thea en Rien,
    Zoo jullie zijn aardig op de hoogte wat er zoal in de wereld gebeurt... Ja ja dat vlees eten.. Ik doe zowiezo zeker 1 of 2x per week geen vlees op m,n bordje. Er zijn genoeg alternatieven.
    Het waait hier zeker behoorlijk. /zelfs in de bossen... vanmiddag zat ik met met glaasje wijn in t zonnetje naar de waaiende bomen te kijken.. IK dacht... misschien gaat er eentje om.... maar nee ze houden elkaar goed vast. Een boompje minder in mijn achtertuin zo best kunnen... heb ik beter zicht op een ondergaande zon... helaas....
    Jullie weer veel plezier.
    groet, NIenke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien

Actief sinds 27 Mei 2019
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 15346

Voorgaande reizen:

29 Mei 2019 - 30 Augustus 2019

Rondje Oostzee

Landen bezocht: