Ankeren in Hogholmen - Reisverslag uit Högholmen, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Ankeren in Hogholmen - Reisverslag uit Högholmen, Finland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Ankeren in Hogholmen

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

23 Juli 2019 | Finland, Högholmen

Vandaag het plan om ergens voor de nacht te ankeren. Er wordt rustig weer voorspeld, dus het zou niet al te spannend moeten zijn. Een goede nachtrust is ook wat waard. Omdat we niet zo veel ankeren vinden we het best wel spannend. Op de kaart een mooie baai opgezocht, waar we rustig kunnen ankeren, geen scheepvaart en hoger wal (uit de wind).
Keuze is gevallen op Hogholmen. Via een smalle doorgang, tussen allerlei rotspartijen door de baai bereikt. Anker uit en kijken of de boot blijft liggen. Eerste keer slipte het anker, maar de tweede poging was beter. In de baai alleen motorboten, geen zeilboot te zien. Totdat er opeens een Hollandse platbodem de baai komt invaren. Nu zijn Hollandse boten hier al zeldzaam, maar een platbodem helemaal.
Thea besluit nog een zwemtraining te doen voor de City Swim, ik blijf aan boord voor de foto’s.
Op dit moment (22.30 uur lokaal) gaat de zon net onder en zitten we lekker buiten van het uitzicht en de stilte te genieten.

• 24 Juli 2019 - 04:41

Nienke Lettinga Uit Maarn:

goeiemorgen zeilers....Ankers.
    lekker geslapen op zee?
    ik zit al buiten met mn ontbijt.
    helaas uitzit op bomen. .maar k pak zo mn fiets voor rondje wijkbijduurstede. water en uitzicht.
    veel plezier daar. op zee.
    En....waar is de platbodem? foto?
    groet. nienke

• 24 Juli 2019 - 05:20

Giny:

Hoi hoi, na tien dagen fietsen in Oostenrijk, langs de Donau, weer helemaal op de hoogte van jullie reis. Geweldig allemaal, hier een hittegolf, dus weinig activiteiten. Fijne voortzetting, Giny.