Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Tallinn

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

15 Juli 2019 | Estland, Tallinn

Wat een prachtige stad. Mooie vestingmuren, kerken, oude pakhuizen uit de Hanze-tijd. Alsof de tijd stilgestaan heeft. Heel veel recentelijk gerestaureerd, wel heel mooi gedaan, met veel moeite om het zo oorspronkelijk mogelijk te restaureren. Er is ook veel nieuwbouw, wat dan weer aan de Zuidas van Amsterdam doet denken.
De stad wordt echter wel overspoeld met toeristen, vooral van de vele cruise schepen die hier komen.
In de stad kwamen we nog een zeiler tegen, die we 10 dagen geleden voor het eerst in de haven van Montu tegengekomen zijn, een solo zeiler met een 6,5 meter Pogo. Met tussenpozen lagen we weer in dezelfde haven. 3 Dagen geleden zei hij al, zijn boot daar te laten en met de trein naar Tallinn te gaan, zijn woonplaats. En wie schets onze verbazing hem vanochtend in de drukke stad weer tegen het lijf te lopen.
Zo kom je toch ook steeds weer "bekende" boten tegen, die het zelfde rondje varen. Zo zien we ook steeds weer een Duitse boot, die uit Enkhuizen komt. Beetje vergelijkbaar met Rondje Atlantic, men vaart toch een beetje dezelfde route, in zijn eigen tempo en komt elkaar toch steeds weer tegen.
Morgen nog een dag Tallinn en dan met het vliegtuig heen en weer naar Nederland , om Thea's ernstig zieke zus te bezoeken.

• 15 Juli 2019 - 17:27

Annette Huuskes:

Wat leuk om jullie te volgen door middel van jullie verslagen!
    Fijne zeilreis nog!
    Groeten, Herman en Annette

• 15 Juli 2019 - 18:18

Kees & Jeanet:

Wat maken jullie toch een hoop mee; en wij dan ook door jullie verslagen. Hebben van onze Finse vriend ook net gehoord dat Tallinn zo’n mooie stad is. Goed dat jullie er naar toe zijn gegaan! Wij wensen jullie voor morgen sterkte.

• 15 Juli 2019 - 19:01

Richard :

Jullie zijn stoere zeilers hoor. Sterkte met je zusje Thea.

• 16 Juli 2019 - 07:23

Nienke:

k wens jullie goede reis naar Nederland en Heel veel sterkte met ernstig zieke zus van Thea.
    lieve groet,
    Nienke

• 16 Juli 2019 - 19:18

Marrette:

Hallo Rien en Thea,
    Ik heb jullie toch even opgezocht. Leuk om al die verslagen te lezen.
    Wat een ervaring! Ik wil jullie even op de hoogte brengen mbt de winkel, geen goed nieuws helaas. We sluiten 3 aug de deuren, een doorstart is niet gelukt. Ik begrijp dat jullie even terug komen naarNederland, misschien zien we elkaar dan nog, zo niet Bedankt voor jullie trouwe klant zijn. Sterkte met je zus Thea.
    Groet Marrette

• 18 Juli 2019 - 05:45

Lenie Vriens:

Heel veel sterkte. Lieve groet Lenie

• 18 Juli 2019 - 18:41

Joke:

Ha Thea en Rien. Misschi en zijn jullie al weer terug naar de boot. Ik hoop dat het bezoek aan Hanneke goed was/is...ze heeft het vast zeer gewaardeerd. Veel liefs Joke en Hans