Dirhami-Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Dirhami-Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Dirhami-Tallinn

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg Rien

15 Juli 2019 | Estland, Tallinn

Gisteren naar Tallinn gezeild, alhoewel de helft op de motor gevaren. Het eerste deel tegenwind, en als je 40 mijl moet varen is kruisen niet echt leuk. Gelukkig was er niet al te veel wind dus kwamen we op de motor redelijk vooruit. Eind van de middag kwam Tallinn in zicht, met veel grote veerboten en cruise schepen. Vanaf het water zie je de oude stad prachtig liggen, met zijn mooie torens van de vesting muren en de vele kerken.
We zijn op het meest oostelijke gedeelte van onze reis aangekomen.
Wat cijfers voor de liefhebbers:
vanaf Vlieland 1230 mijl gevaren.
24 zeildagen, gemiddeld 51 mijl per dag.
16 rustdagen.
We zijn toch naar de haven in de oude stad gegaan, in plaats van de oude Olympische haven. Wel duurder, maar toch fijn zo de stad in te kunnen lopen.