Cristiansoe - Reisverslag uit Bornholm, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu Cristiansoe - Reisverslag uit Bornholm, Denemarken van Rien Zwienen - WaarBenJij.nu

Cristiansoe

Blijf op de hoogte en volg Rien

19 Juni 2019 | Denemarken, Bornholm

Vandaag redelijk vroeg op: 6.45 uur. Onze buren willen om 7 uur varen en wij liggen aan hun vast. Een ongeschreven wet zegt dat de buitenste boot(en) dan ruimte maken. Wij hebben daarna rustig ontbeten en gedoucht. Nog een wandelingetje gemaakt naar een meertje in een verlaten graniet groeve, die we gisteren niet konden vinden. Daarna via de noordpunt van Bornholm naar het oosten gezeild waar het meest oostelijke eiland van Denemarken ligt: Cristiansoe. Klein eilandje, drie keer Pampus zo iets.
Eigenlijk een grote vesting met veel granieten muren, wallen en torens. Er wonen zo'n 40 mensen die van visserij en toerisme leven. Vanuit Bornholm kan je met een veerboot dit eilandje bezoeken. Wij ook met onze eigen boot.
's Avonds is het hier super rustig, toeristen weg, alleen wat bootmensen, locals en meeuwen. Lekker over het eiland gestruind, in het zonnetje op de boot gegeten en van de ondergaande zon genoten. Naast heel veel meeuwen, alken, eidereenden hebben we ook een kolonie kegelrobben gezien.
Morgen gaat de reis verder, we gaan Denemarken verlaten en gaan naar het zuid-oosten, naar Polen.

• 20 Juni 2019 - 05:46

Nelleke Noordijk:

Wat klinkt dat hardstikke leuk en ontspannen.
    Leuk om te lezen, dat een bootvakantie niet alleen maar water is.
    En Bornholm vonden wij ook prachtig!
    Een fijne tocht verder.

• 21 Juni 2019 - 13:30

Joke:

Ha Thea en Rien, het klinkt zeer relaxed en heerlijk! Genieten zeg! wij zijn ook aan het inpakken en gaan zondag richting het Valsugana (oostelijk van Trento, Italië dus :)! ). Hebben er zin in. We blijven jullie volgen. Veel plezier!!

• 21 Juni 2019 - 13:43

Nienke:

Mooie verhalen, ik geniet ervan.
    Veel succes op je reis naar Poen.....??? is daar ook water???? Ligt Polen aan zee? mmmmm
    Interessant... k ben benieuwd naar jullie verhalen.
    groet, Nienke